Renaultclubbelgie.be

Het is za sep 21, 2019 7:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 06, 2017 11:10 pm 

Kristoff Cox als nieuwe teamgenoot voor Gregory Eyckmans in Zolder

BREE – Na een succesvol weekend op Circuit Zolder tijdens de Blancpain Endurance Series maakt EJ Automotive zich op voor de inmiddels vierde meeting van het Renault Clio Cup Benelux kampioenschap. De volgende races wordt opnieuw op Zolder verreden, in het kader van de Zolder Superprix tijden het weekend van 15-16 juli aanstaande. Gregory Eyckmans, die vorige keer beide sprintraces op zijn naam wist te schrijven en samen met teamgenoot Filip Uyttendaele ook de Long Race wist te winnen, krijgt voor de gelegenheid een nieuwe equipier: Kristoff Cox. Voor Cox wordt het zijn debuut in de autosport.

Na recent zijn race-licentie te hebben behaald, mag Kristoff Cox zich eind volgende week opmaken voor zijn autosportdebuut in de Renault Clio Cup Benelux, die dit jaar het circuit deelt met de TCR Benelux. Net zoals zijn teamgenoot Eyckmans, deelt de 28-jarige advocaat een passie voor het sportieve gamma van Renault dat in het Franse Dieppe van de band komt. Voor Eyckmans wordt zijn de derde weekend in de Clio Cup, voor Kristoff Cox worden het de eerste competitie kilometers aan boord van de Franse bolide. Cox zette zijn eerste stappen op circuit in het kader van de Journées Passie by Renault Sport, de circuitdagen georganiseerd door Renault Sport, waarbij hij kennis maakte met de Clio Cup. Na verscheidene tests met een team dat uitkomt in de Franse Renault Clio Cup, vervoegt hij tijdens de Zolder Superprix EJ Automotive voor zijn competitiedebuut!

Het team komt gemotiveerd aan de dag en heeft dan ook als doel om de prestatie van tijdens de Blancpain Endurance Series op zijn minst over te doen. “Het wordt onze derde wedstrijd in de Clio Cup, de tweede opeenvolgende meeting op Zolder”, vertelt Eyckmans. “Na twee wedstrijden de auto te hebben gedeeld met Filip (Uyttendaele), zal ik ditmaal aan de start komen met Kristoff Cox – die reeds achter de schermen meedraaide tijdens de laatste meeting op Zolder. We delen beide een passie voor Renault Sport en oefenen beide hetzelfde beroep uit, qua teamspirit zit het alvast goed en ook op de piste heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!” besluit Eyckmans, die momenteel tweede ligt in het klassement van de Renault Clio Cup Benelux.

Cox kijkt alvast uit naar zijn eerste kilometers in de Renault Clio Cup Benelux: “Het is een bijzonder gevoel om als Renault Sport gepassioneerde mijn autosportdebuut te kunnen maken in de Renault Clio Cup Benelux. Ik kijk uit naar de samenwerking met Gregory (Eyckmans) en het hele team van EJ Automotive om een mooi eerste resultaat neer te zetten op Circuit Zolder."

De meeting vangt aan op vrijdag met 50 minuten private testing in de voormiddag, gevolgd door een 60 minuten durende free practice in de namiddag. Op zaterdag staan de kwalificaties op het programma, die bepalend zal zijn voor de startposities tijdens de Qualifying Long Race later op de dag. Tijdens deze Long Race delen beide piloten de wagen. De snelste rondetijd van elke piloot tijdens de Long Race bepaalt de startpositie voor de beide sprintraces die op zondag verreden worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 9:08 am 

Dikke proficiat voor Kristoff!! ik kom zeker zaterdag en/of zondag eens kijken!
ik heb een aantal vrijkaarten voor de evt geinteresseerden!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 4:38 pm 

geen tijd helaas :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 3:36 pm 

Wacht effe, gaat het om Kristoff met de zilver grijze Twingo RS?

Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2017 9:44 am 

idd Steven 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 10, 2017 7:35 pm 
Beheerder

Idd ik wist het al van Kristof een tijdje geleden maar ik wou de eer aan hem laten, in dit geval Eddie :lol:
Ik ga ook proberen te gaan zien en eventueel foto's nemen. Ik kan alleen zaterdag gaan zien.

Website : http://www.pedrodecleen.be
Facebook : http://www.facebook.com/pedro.de.cleen

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 11, 2017 12:34 am 

Amai top. Wist wel dat ie zot was van alles waar RS op stond. Maar dit is wel een super kans. En wil ook al zeggen dat er zeker iemand thuis is. Van zowel karting tot F1 zijn er kandidaat piloten in overvloed. Maar weinigen die een echt zitje verdienen. Dus alleen maar respect Kristoff ;)

Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]