Renaultclubbelgie.be

Het is do apr 25, 2024 5:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 12:32 am 
Offline

Geregistreerd: za aug 15, 2009 10:08 pm
Berichten: 444
Woonplaats: limburg
zeemvel neem ik niet, heb een droogdoek van meguiars
deze is wel goed.

ik ga het eens uitproberen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 10:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2011 10:55 pm
Berichten: 148
Woonplaats: Antwerpen
Die spons is best een mf-spons , met een "gewone" spons maak je ook krassen. Beter is een washandschoen of 2 - 3 - 4 te nemen : voor de properste delen en de meer vuile (onderaan :mrgreen: )

Kleien : mijn GSIII kleien duurt +- 1 uurtje voor al het lakwerk ( geen sponningen ) , laat die doek maar achterwege tijdens dit klusje , zeker als je de auto toch opnieuw wast ( is enkel tijdverlies)

Je wax hecht nu veel beter omdat alle vuil van je lak is .

Meer blinken : na het kleien en terug wassen de lak polijsten of als je alle vuil weg wil die IN je lak zit : een paintcleaner . Altijd eindigen met een waxlaag : dan is je lak beschermd .

zwart voor de banden : maakt het allemaal ff meer "af" ;)

Afbeelding
:P

_________________
GSIII 1.5 dci 110pk 5.9/100km


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 6:33 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 7:09 pm
Berichten: 264
polier je machinaal na het kleien?

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 9:29 pm 
Offline

Geregistreerd: za aug 15, 2009 10:08 pm
Berichten: 444
Woonplaats: limburg
dus voor jou GSIII duurt het ongeveer een uur
dan ga ik zeker twee uur of langer nodig hebben (renault trafic L2)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2012 10:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2011 10:55 pm
Berichten: 148
Woonplaats: Antwerpen
Dominique schreef:
polier je machinaal na het kleien?


Als ik 2 polijstmachines heb zou het wel gek zijn om dit niet machinaal te doen....... ;)

Om de winter door te komen afgelopen zaterdag maar snel ff gekleid en een wax :
Afbeelding
Polijsten zal wel voor het voorjaar zijn :P

_________________
GSIII 1.5 dci 110pk 5.9/100km


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 9:36 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 7:09 pm
Berichten: 264
kzie het nooit zitten om de machine uit te halen...

meestal kleien
manueel srp van autoglym
en wax

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 29, 2012 11:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 14, 2010 9:54 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Kortrijk
Eventjes de proef op de som bij vers gespoten lak.
Hier gaat het over donkere parellak, (A25) Astroblack.
Zondag in kleur en 2-1/2 laag blanke lak. infrarood drogen 45min.
Vanavond droog exentrisch schuren, polieren met M3 pad en de Fast Cut Plus.
Afgewerkt met de Farecla wax.
Duur, 50 min.

Hier wil ik een beetje het fabeltje de wereld uithelpen van het bewerken van verse lak.
Ik hoor hier soms tijden tot 3 maand wachten...
Check de foto's, bij close zoom merk je totaal geen "zwijnestaartjes"
Dit is mijn manier van werken en mijn eindresultaat 8-)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2012 8:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 04, 2009 9:55 pm
Berichten: 1145
Zo doen wij het ook op het werk. Direct na het lakken stofjes ed. uitschuren en polieren.
Vroeger werd dit na x aantal tijd terug mat, maar met de huidige producten niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 10:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2011 10:55 pm
Berichten: 148
Woonplaats: Antwerpen
Citaat:
"Hier wil ik een beetje het fabeltje de wereld uithelpen van het bewerken van verse lak.
Ik hoor hier soms tijden tot 3 maand wachten...
Check de foto's, bij close zoom merk je totaal geen "zwijnestaartjes"
Dit is mijn manier van werken en mijn eindresultaat "

Hier is idd niets op aan te merken , wat echter wel een probleem kan zijn :

Het afsluiten van de vers gespoten (en gepolijste :mrgreen: ) lak met bvb een sealant of wax .

Net dat is het probleem en dan kan volgens mij de lak niet (genoeg) uitdampen.....

daarom raad men aan om de eerste weken/maand NIETS van bescherming op de lak aan te brengen.

Veel wagens zijn echter al ruim 1 tot 3 maand "oud" voor ze bij de 1e eigenaar voor de deur staan en dan is er geen probleem meer om er WEL een bescherming op aan te brengen....(na wassen , kleien en eventueel polijsten)

Btw : mooi werk !!

_________________
GSIII 1.5 dci 110pk 5.9/100km


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 05, 2012 3:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 14, 2010 9:54 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Kortrijk
grandscenicman schreef:
Citaat:
"Hier wil ik een beetje het fabeltje de wereld uithelpen van het bewerken van verse lak.
Ik hoor hier soms tijden tot 3 maand wachten...
Check de foto's, bij close zoom merk je totaal geen "zwijnestaartjes"
Dit is mijn manier van werken en mijn eindresultaat "

Hier is idd niets op aan te merken , wat echter wel een probleem kan zijn :

Het afsluiten van de vers gespoten (en gepolijste :mrgreen: ) lak met bvb een sealant of wax .

Net dat is het probleem en dan kan volgens mij de lak niet (genoeg) uitdampen.....

daarom raad men aan om de eerste weken/maand NIETS van bescherming op de lak aan te brengen.

Veel wagens zijn echter al ruim 1 tot 3 maand "oud" voor ze bij de 1e eigenaar voor de deur staan en dan is er geen probleem meer om er WEL een bescherming op aan te brengen....(na wassen , kleien en eventueel polijsten)

Btw : mooi werk !!



dit gaat idd nog altijd de ronde...
Wel zitten we nu met een hele nieuwe generatie lakken.
Nu spreken we van "tijd" en dat kost geld, niemand kan zich permitteren om iedere auto na 3 maanden terug binnen te roepen.
Ik moet hierwel bij vermelden dat in een lakstraat nieuwe auto's ook heel snel bijgewerkt worden na het spuiten.
Maar de eigenlijke bedoeling van dit hele gedoe heeft alles te maken met garantie op het lakwerk.
Nu spuit ik 10 jaar reeds en zo krijgt de klant bij ieder carrossier hun auto terug.
Zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat hier later problemen van komen.
Eens de verf hard is is hij hard, als er dan nog solventen onder de vernis zitten die moeten uitdampen dan gaan we de fameuze problemen krijgen van vernis die loslaat...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling