grandscenicman schreef:
Citaat:
"Hier wil ik een beetje het fabeltje de wereld uithelpen van het bewerken van verse lak.
Ik hoor hier soms tijden tot 3 maand wachten...
Check de foto's, bij close zoom merk je totaal geen "zwijnestaartjes"
Dit is mijn manier van werken en mijn eindresultaat "
Hier is idd niets op aan te merken , wat echter wel een probleem kan zijn :
Het afsluiten van de vers gespoten (en gepolijste
) lak met bvb een sealant of wax .
Net dat is het probleem en dan kan volgens mij de lak niet (genoeg) uitdampen.....
daarom raad men aan om de eerste weken/maand NIETS van bescherming op de lak aan te brengen.
Veel wagens zijn echter al ruim 1 tot 3 maand "oud" voor ze bij de 1e eigenaar voor de deur staan en dan is er geen probleem meer om er WEL een bescherming op aan te brengen....(na wassen , kleien en eventueel polijsten)
Btw : mooi werk !!
dit gaat idd nog altijd de ronde...
Wel zitten we nu met een hele nieuwe generatie lakken.
Nu spreken we van "tijd" en dat kost geld, niemand kan zich permitteren om iedere auto na 3 maanden terug binnen te roepen.
Ik moet hierwel bij vermelden dat in een lakstraat nieuwe auto's ook heel snel bijgewerkt worden na het spuiten.
Maar de eigenlijke bedoeling van dit hele gedoe heeft alles te maken met garantie op het lakwerk.
Nu spuit ik 10 jaar reeds en zo krijgt de klant bij ieder carrossier hun auto terug.
Zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat hier later problemen van komen.
Eens de verf hard is is hij hard, als er dan nog solventen onder de vernis zitten die moeten uitdampen dan gaan we de fameuze problemen krijgen van vernis die loslaat...