Renaultclubbelgie.be

Het is do apr 25, 2024 5:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 12, 2012 10:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2011 10:55 pm
Berichten: 148
Woonplaats: Antwerpen
Afgelopen weekend naar een opendeurdag geweest om mijn zoon in te schrijven (middelbaar) en bij thuiskomst tot de volgende vasstelling gekomen : een kras op de koffer van +- 45 en 75 mm . Vermoedelijk van een fiets(rem) .

De auto stond samen met andere op de speelplaats en dan kan je idd zoiets voorhebben .
Ik vond het wel eens de moete om niet direct te gaan polijsten , maar om het wetsandpapier eens te "testen" (het is tenslotte mijn auto ) :-b

Vermits de auto al gewassen was , heb ik de koffer ruim met s&w 1/1 proper gemaakt en ben dan gaan kleien .

Na het kleien heb ik een gedeelte afgeplakt om beter te kunnen inschatten waar de krassen zich bevonden . ( om te polijsten )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna heb ik wetsandpapier (p2000) genomen en heb de krassen heel zachtjes geschuurd (en goed nat blijven spuiten met s&w 1/1 ) . Ik heb het wetsandpapier op een kurkje gelijmd en dit voldeed om netjes te schuren .
Afbeelding
Na enkele keren gecontroleerd te hebben of er genoeg correctie was met schuren , heb ik het afgeplakte deel proper gemaakt en ben begonnen met polijsten .(Dap900)
Afbeelding
Afbeelding
Eerst een oranje pad en mezzo , dit tot alle doffe plekjes verdwenen waren(afnemen met een doek) en vervolgens heb ik heel de koffer gepolijst met "finale" (zwarte pad)en ook netjes afgenomen met een fijne mf-doek(een andere doek als de eerste ) .

Oranje naar zwart was misschien wel wat té , maar ik vind het resultaat top en onder mijn brinkmann zag het er echt wel goed uit .

Na het afnemen heb ik nog een doek genomen met IPA 1/2 en heb dan heel de koffer hiermee afgenomen .

In mijn geval heb ik eerst BH(black hole) gebruikt en daarna een wax aangebracht : Top Coat van Mothers wax .

Het resultaat : op foto 100% , maar irl 90 % , je moet echt zoeken om nog iets te vinden maar liever dit dan door de lak heen...
Afbeelding

Het viel me wel op dat er veel minder intensief gepolijst moest worden omdat de "diepte" van de krasjes reeds voor het grootste gedeelte was weggeschuurd. Vorig jaar heb ik gelijkaardige krasjes weggepolijst en moest toen veel meer moeite doen om tot hetzelfde resultaat te komen .

_________________
GSIII 1.5 dci 110pk 5.9/100km


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2012 9:28 pm 
Offline

Geregistreerd: zo dec 13, 2009 11:20 am
Berichten: 266
Proper werk. 8-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 12:20 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 16, 2011 4:13 pm
Berichten: 87
Woonplaats: Heers
Ja knap. Zou ge er geen bijberoep van maken? want gij en auto's detailen, amai ze!
grtz


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 3:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:04 pm
Berichten: 28
Woonplaats: westerlo
ja zenne das de moeite ze ik ben er al geweest, wa die allemaal heeft
van kuis middel ja watte :o :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 11:21 pm 
oei, dan moet ik die niet gaan meenemen op een off-road ritje.
Dan wordt dien gek denk ik :shock: :lol:

ben zelf nog maar juist thuis me mijnen modderbak :lol:


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling