Renaultclubbelgie.be

Het is wo nov 14, 2018 2:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 07, 2012 11:22 pm 

Heb zonet gemerkt dat er tijdens het remmen rechtsachter een "schurend" geluid te horen was . Heb ff een lamp erbij gehaald en er is op de remschijf een "kras" te zien (beetje braam oid ) in het middenste deel dat afslijt (+- 4 cm blinkend gedeelte en in het midden hiervan )

Morgen zeker al eens naar de garage bellen om langs te komen , ziet er niet echt goed uit ( slijtage ) .

Wat zou dit kunnen zijn ? (ik ken niks van auto's :oops: )

Steentje , vuil , braam , remschoen op ? ( de auto is 1 jaar oud en volgens mij heb ik al eens ergens gelezen dat de handrem(remschoen) nogal snel slijt doordat ie automatisch lost bij vertrekken en sleept ...)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 12:12 am 

Heb al iets van reactie gehad van iemand die zegt dat het iets kan zijn van "verglazing" ivm niet al te krachtig remmen .

Deze persoon raad aan om een paar keer echt goed door te remmen , maar ik wacht liever op een uitleg van de garage....(hij kan gelijk hebben ....maar toch ) :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 10:16 am 

Ik weet niet hoeveel km's de uwe al heeft gereden maar die van ons heeft nu 14.000km en
nog steeds geen problemen.Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat ge op een jaar uw blokjes kunt oprijden.
ivm dat onvoldoende remkracht gebruiken,daar heeft die van ons geen last van. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 11:55 am 

lijkt idd of er iets tussenzit. Zou nu juist niet te krachtig remmen want dan ga je de schijf nog meer bekrassen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 12:11 pm 

foto :
Afbeelding

Morgenvroeg langs de garage , heb gebeld en ze willen het wel eens bekijken "tussendoor" :mrgreen:

21000 km mee gereden , ingeremd bij aankoop/inrijden en daarna eigenlijk alleen maar gewoon geremd (eerder aan de rustige kant omdat ik het verkeer inschat en liever uitbol dan rem......)

tja , niet krachtig remmen , soms kan je niet anders hé ....ben net ff weg geweest en moest een beetje harder remmen dan gewoonlijk (en heb maar ff doorgeduwd :oops: )
, lijkt al veel minder of is zelfs weg maar heb toch gezien dat er een groefje zit in de schijf :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 2:12 pm 

op de foto lijkt het wel een scheur, 't ziet er iig nog erger uit dan ik dacht :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 5:23 pm 

Lijkt wel of de remklauwdrager geraakt heeft... zit in ieder geval op die hoogte, dus als er net een steen tussen raakt die daar past, dan kan je dit voorhebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 08, 2012 11:44 pm 

Ik ga morgen dus 1e werk langs de garage.

De schijf wordt idd redelijk warm na een ritje .

Een scheur is het volgens mij zeker niet , het lijkt er alleen zo op , maar zeker weten zal ik het morgen wel... :(

Heb gemerkt dat wanneer er net geremd is en je neemt een bocht naar bvb links , dat je het geluid dan ook hoort en naar de andere kant.....niet ????

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2012 11:04 pm 

Ben deze morgend naar de garage geweest en......de remblok is volledig afgesleten (enkel aan de buitenzijde) en ik was dus al aan het remmen op het metaal :evil: )

De dealer zei me dat ie gelijk een nieuwe schijf ging bestellen en dat deze er morgen opkomt.

Op de vraag van mij of dit onder garantie valt heeft hij me niet kunnen antwoorden , ik heb meteen gezegd dat ik een schrijven naar Renault ging doen .

Waarom : het linkerwiel heeft gewone slijtage en daar is de schoen nog +- 8 mm dik , voor mij is het duidelijk dat het zeker niet aan mijn rijstijl ligt omdat anders deze ook "op" moest zijn .

Ik vraag me af of het nodig is om 2 ipv 1 schijf te vervangen , een collega van mij zei me dat ze dat normaal altijd doen (per 2 vervangen)

Wordt vervolgd....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 10, 2012 11:40 am 

schijven worden altijd per 2 vervangen, tenzij je Ali noemt ofzo. Die klauw is gewoon blijven plakken, als ze enkel de schijf en blok vervangen heb je binnen de kortste keren hetzelfde probleem.

ps; kan een handremprobleem zijn ook, dat hevelsysteem wil ook wel eens vast komen te zitten.

/irritant modus aan/ dat komt ervan als je den otto zoveel kuist, die verwerkt al da water en producten ni :ugeek: /irritant modus uit/ ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]