Renaultclubbelgie.be

Het is di okt 23, 2018 8:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 10, 2012 11:43 am 

Er is 1 schijf vervangen , 2e was niet nodig zei de garagist , maar wie ben ik....

Ook nog afwachten of het garantie is ...

Ik zal het iig in het oog houden of er nu nog iets blijft hangen , anders sta ik er binnenkort terug.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 10, 2012 11:08 pm 

Jo schreef:
schijven worden altijd per 2 vervangen, tenzij je Ali noemt ofzo. Die klauw is gewoon blijven plakken, als ze enkel de schijf en blok vervangen heb je binnen de kortste keren hetzelfde probleem. ps; kan een handremprobleem zijn ook, dat hevelsysteem wil ook wel eens vast komen te zitten

Euh , ik noem niet Ali (Baba :mrgreen: ) maar de garagist zei me dat het niet nodig was omdat de andere schijf nog zo goed als nieuw was.....

Ze hebben idd enkel de schijf vervangen en ALLE achterste remblokken .

Ik ben net terug van het werk en heb na 20 km rijden (en gedurende deze afstand NIET geremd !! ) de auto aan de kant gezet om eens te gaan voelen aan alle remschijven:

vooraan : koud
achter links : beetje warm
achter rechts : 2x zo warm als linksachter :evil:

Zou het kunnen dat de blokjes(+ schijf ) nog wat moeten inslijten rechtsachter ?
Is het warm worden van de achterste schijven normaal ?
Zou je de afstand kunnen instellen van de blokjes tot aan de schijf ?

Ik ga het de komende dagen in het oog houden en hou jullie op de hoogte ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2012 11:03 pm 

Update remschijf :

Vorge week is de remschijf vervangen , nu is er echter nog altijd ergens iets dat niet goed werkt . Bij aankomst op het werk is vastgesteld dat de nieuwe remschijf veel warmer wordt dan de andere schijf. Nu hebben ze via de computer manueel de rem op en afgezet en deze LIJKT normaal te werken. Na verder iets te hebben ingeduwd bleef het achterwiel ook "nadraaien" zoals bij de andere kant en bij een testritje was er +- 1 graad verschil te meten in warmte. Bij thuiskomst echter stelde ik terug vast dat de nieuwe remschijf merkbaar weer veel warmer was .
Morgen nogmaals controleren en de garage wederom inlichten (is nu ook al ingelicht) hoe het met de warmteontwikkeling staat .

Het zou kunnen dat ze er na een nieuwe remschijf en remblokken , ook een nieuwe klauw in gaan steken....(straks heb ik een hele nieuwe rechterkant)

Voorlopig nog niet in orde dus , wordt vervolgd....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 2:04 am 

ja naar mij moete absoluut ni luisteren, ne platte amateur.

Jo schreef:
Die klauw is gewoon blijven plakken, als ze enkel de schijf en blok vervangen heb je binnen de kortste keren hetzelfde probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 9:21 am 

Tis bijna zomer he. Ter zullen nu enkel jobstudenten in de garage zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 7:22 pm 

Wel tof da ze daar gewoon uw schijf vv, en ni eens zoeken waar het probleem zit. Normaal bij dit soort problemen word ook eerst een garantie aanvraag gedaan en daarna onderdelen vervangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 15, 2012 8:35 pm 

Ik ben weer langs de garage geweest vandaag: nog altijd een (tamelijk)verschil in warmte links tegen rechts .
Komende maandag gaan ze de .........jawel........de klauw vervangen ! :mrgreen:

't Is niet dat ik Jo niet geloofde ofzo , mijn kennis gaat niet verder dan het vaststellen dat er een probleem was met die remblok tot op het blote ijzer en de bijhorende warmteontwikkeling ivm dat "slepen" .

Volgens de uitmeetapparatuur was er geen probleem en kon je aan/in de klauw iets zien open-en toeschuiven en het wiel draaide ook mooi "door" . Na een testritje was er amper een verschil te meten en gingen ze er (voorlopig) vanuit dat het ok was. Bij aankomst thuis was er echter een veel groter verschil in warmte en deze morgend ook . De garagist heeft beslist dat ze er dus een nieuwe klauw in gaan steken en hij verzekerde me dat het dan ZEKER opgelost zou moeten zijn (ik wacht af , eerst zien dan geloven )

Wat het vervangen betreft van de schijf eerder : was nodig omdat ze reeds een beetje ingesleten was door het ijzer/metaal van de remblok en ze misschien "hoopten" dat de remblok eenmalig was blijven hangen . Ik had wel de raad gekregen om alles in het oog te houden en bij deze heb ik dat dus volgens mij naar behoren gedaan. 8-)

Op zich wordt er wel iets een beetje warm , maar dit is gewoon te veel en ik ben van plan om komende vakantie + 1200 km te rijden in 1 keer en dan kan ik die extra warmte best missen . Ik wil niet midden in de nacht langs de kant staan met een nagenoeg nieuwe wagen met heel het gezin in de auto .

Wordt vervolgt....

@Jo : volgende keer vraag ik best "rechtstreeks" aan jou wat er moet gedaan worden ?
Kan jij nu al zeggen dat het met een nieuwe klauw opgelost is of zijn er nog addertjes onder het gras :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2012 10:06 pm 

De klauw is ook vervangen en sinds maandagavond geen warmte-ontwikkeling waargenomen aan de vernieuwde schijf.

Echter aan de andere zijde van de auto (linksachter) merk ik nu dat die schijf warmer wordt dan de vervangen schijf....na bvb 20 km autosnelweg en niet-remmen.

Zoek ik het nu te ver of is dit "normaal" ????

Morgen eens na het werk langs een bevriende garage rijden (ook Renault) en eens aan die man vragen wat hij ervan denkt .

wordt vervolgd :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 10:09 pm 

Wat warmte ontwikkeling is wel normaal...

Maar langs de andere kant, bij bij sommige merken is het verplicht om slijtage onderdelen aan beide kanten te vervangen bij garantie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 22, 2012 11:56 pm 

Binnenkort nog maar eens naar de dealer : mijn remblok is nog +- 3 mm rechtsachter en linksachter zijn ze nog nagenoeg nieuw... :evil:

Voor de winter nog snel een nieuw setje blokkken scoren dus (in garantie , ik verwacht niks anders :mrgreen: ) en dan eens zien wat er na de winter tevoorschijn gaat komen ...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]