Renaultclubbelgie.be

Het is wo jun 20, 2018 4:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 11:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 13, 2011 11:25 pm
Berichten: 672
Woonplaats: Boom
Heren (& Dames ?),

vraagje, ik was aan het denken om achteraan op mijn GP 20mm spoorverbreders te steken (langs weerskanten dus totaal 40mm breder) met het gedacht dat hij dan wat stabieler zou liggen achteraan, zeker eens zijn kont wat verlaagd is) met als doeleinde wat Nordschleife & Track Day fun !

Echter, ik heb geen bal gedacht van of dit wel een goed gedacht is op een 16V ... Vooraan steekt er al willi breedte op, achteraan was de redenatie om de kont wat minder tail-happy te hebben. Vooral op de NB ring laatste keer voelde ik de achterkant nogal wat schuiven (leuk maar ... )

Is dit een "goed" gedacht met oog op stabiliteit ? Ik weet dat dit meer stress zet op de lagers, dat is op zich zo geen probleem.

Ik steek liever eens nieuwe lagers (en remschijven ... is 1 geheel bij mij) dan dat de kont ooit eens langszij komt zwaaien.

merci voor de raad & info heren !

_________________
"Revvin' up your engine. Listen to her howlin' roar.
Metal under tension. Beggin' you to touch and go ..."


Infamous quotes: "Jo,... Vroagske ..."
Laguna I PROJECT
R21 Turbo QUADRA


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 9:21 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 8:50 pm
Berichten: 1680
Woonplaats: Booischot (Pijpelheide)
heb ook spaicers zitten achteraan!!!!!!!
clio zet zijn kont ook,dat is nu pas het leuke aan zo een cliotje
anders eens anderen banden proberen ;) ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 10:18 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 13, 2011 11:25 pm
Berichten: 672
Woonplaats: Boom
is de schuld van de rijstijl op de ring, niet mijn banden ze kris :lol:

Die plakken wreed goed, maar ne clio is van nature vrij licht vanachter (lege doos die kont) en als ge dan zo een bochtje pakt zoals Aremberg (vlak voor de Yokohama brug) waar ge:

- Naar rechts
- Bijna vlak (weinig camber in voordeel)
- naar beneden

gaat, dan gaat die kont (bij mij toch) beetje schuiven ze. Wederom ... lag ook aan de manier waarop, ik reed toen met 3 volwassen mensen (ik en 2 mensen in de clio) dus ... hij was wel wat aan de zware kant maar toch ...

_________________
"Revvin' up your engine. Listen to her howlin' roar.
Metal under tension. Beggin' you to touch and go ..."


Infamous quotes: "Jo,... Vroagske ..."
Laguna I PROJECT
R21 Turbo QUADRA


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 25, 2012 1:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 04, 2009 9:55 pm
Berichten: 1138
Achteras ombouwen naar RS opstelling met losse naven, dan kan je achteraan de camber wat regelen met shims.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling