Renaultclubbelgie.be

Het is di jan 25, 2022 3:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: teflon bij de olie
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2011 10:10 pm 

hello heren ,

ik heb me weer is iets laten wijs maken :) . Een zekere man die ooit bij renault gewerkt heeft en nu nog steeds aktief is in en garage doet telkens een potje teflon bij in de olie tijdens een (groot)onderhoud . Dit zou een beschermend laagje leggen in de motor omdat der om het simpel te zeggen sommige hun motor vastrijden en als gevolg ne hoop stukken :( . Is dit en fabeltje of toch de naakte waarheid voor een goede lange levensduur van mijne meganeke GT .Persoonlijk denk ik wel dat he waar is , maar het onderhoud dat renault voorschrijft is om de 15D , ikke doe mijn meganeke binne om de 10D ( meer rij ik der nie op één jaar :cry: )
zijn der hier mensen die zoiets extra bij hun olie wissel doen ??? en wat zijn hier naar u zeggen de voordelen van .

greetz

andy

Profiel  

Berichttitel: Re: teflon bij de olie
BerichtGeplaatst: do sep 08, 2011 1:05 am 

Persoonlijk denk ik dat het een fabelke is. Een motor bestaat uit bewegende delen, waarvan meer dan de helft uit wrijvende delen. Hoe kan men op wrijvende delen een beschermlaag bekomen ??? Met de hedendaagse oliën zijn toevoegingen volgens mij passé.

Ik kan verkeerd zijn maar als je logisch de boel ontleed doet het zich voor als onzin. Tenzij iemand hier een technische onderbouwing voor heeft natuurlijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 10:58 am 

ik doe da ook bij elk onderhoud ; dan giet ik er 1 flacon van 25 cl bij , enkel van het merk interflon .
ik heb dit merk en product vroeger leren kennen in de industrie die er ook met werken voor hun zware industrie tandwielkasten .

heb dat vroeger in mijn walarooke ( ni lache ) ook eens gegoten toen da met ne vastloper aan de kant stond . kheb er nog 3 maand verder mee gereden zonder uiteen te halen , en zonder 2 takt olie bij te gieten .

ik wil da volgende keer op de testbank graag eens testen , zoda ge het verschil kunt zien in cijfers .

motor up , en al die andere bullshit is en blijft bullshit , interflon fin 35 werkt echt wel . de prijs is ook wel ni goedkoop . 200 euro de liter .

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 1:58 pm 

Het is gewoon bullsh*t ook.

Nog altijd niemand die een technische onderbouwing kan geven....

een simpel voorbeeld:

Afbeelding

vertel mij maar eens wat dien teflon gaat beschermen. Het materiaal wordt er niet sterker op, de geleiding ook ni. Kracht blijft kracht, wrijving blijft wrijving.
Al die addetieven zijn just om een probleem te coveren zoals bv een versnellingbak-ratel.

Weg ermee !

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 5:14 pm 

Bij ons in de garage (VW) gebruiken ze zo'n 'additieven' voor de oudere auto's, als ze idd ergens een geratel oid hebben... Zou het zeker niet in moderne wagens doen... En zeker niet bij wagens die nog in garantie zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2012 11:42 pm 

Jo schreef:
Het is gewoon bullsh*t ook.

Nog altijd niemand die een technische onderbouwing kan geven....

een simpel voorbeeld:

Afbeelding

vertel mij maar eens wat dien teflon gaat beschermen. Het materiaal wordt er niet sterker op, de geleiding ook ni. Kracht blijft kracht, wrijving blijft wrijving.
Al die addetieven zijn just om een probleem te coveren zoals bv een versnellingbak-ratel.

Weg ermee !

wrijving verminderen of zelfs compleet wegwerken verminderd uw dus uw slijting door de kracht . bekijk het zoals bvb uwe ruggegraat , zonder die kussens tussen uw schakels zen uw schakels binne de kortste keren omzeep ....

zelfde bij wrijvende onderdelen , ge hebt de olieen die de contructeurs voorschrijven gebaseerd op de kracht van het materiaal de slijtings graad die da soort materiaal ga ondergaan op x aantal wrijvingen of tijd . dan zeggen ze olie x is goed om die slijting te verminderen op de tijdsspanne die ze berekend hebben dat da onderdeel versleten mag zijn . ( ze verdienen graag ook nog iets op vervang onderdelen ) . de olie( smeermiddelen algemeen ) index is in 5 categorieen van kwaliteit ingedeeld , olie van dunaldi zal nen 1 of 2 halen , dus als renault bvb 4 aanbeveeld gade me dunaldi olie ni de berekende tijd /slijtage halen die da ze berekend hebben . gade der nu ne 5 ingieten ( castrol rs bvb ) dan is uw olie dus beter en zorgt die voor mindere wrijving en dus een langer leven dan wa ze berekend hebben ...... der is al een olie met index 7 die ziet groen als ge ze uitgiet en da is ook een motor olie ( merk zalek bezorgen als ge wilt ) heb persoonlijk ! die olie gezien en der zelf nen kameraad zijne auto onderhoudt mee gegeven , vanaf bij het starten een dik merkbaar verschil en volgens de producent 100000 km zonder problemen en of vidange nodig , die firma had ook zelf de test gedaan met hun eigen vloot bedrijfs wagens , 6 ford transits . allemaal even nieuw , 3 met de procedure van ford en 3 met hun eigen olie vanaf ze nieuw waren . de 3 ford onderhouden oto's reden na 200000 km ook nog maar wel met rokende motors , en zware trilling ( wa wel wa eigen is aan ford diesel me wa km ) en de 3 met eigen olie zoomden nog gelijk nieuw zonder rook .

nu die interflon 25 zorgt dus da uw olie stijgt in die index en de bvb standaard olie beter wordt dan ze is .
een fabeltje ? nee ni echt , dus zoals ik al zei die tv bullschit is en blijft bullschit .
de merken waar nog geen kat van gehoord heeft zoals bvb interflon ( vraag aan elke in de industrie werkende mechanieker er achter en die zal da wel kenne ) zijn ni op de normale slijt industrieen gericht omda die ni graag gezien zijn door fabricanten omda ze dus derna niks nimeer kunnen verkopen .

http://youtu.be/mF07GlKDnhQ voorbeeld van wa ik bedoel

en hier http://www.interflon.com/be/nl/producten onderaan is piepen

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2012 11:58 pm 

Glenn schreef:
Bij ons in de garage (VW) gebruiken ze zo'n 'additieven' voor de oudere auto's, als ze idd ergens een geratel oid hebben... Zou het zeker niet in moderne wagens doen... En zeker niet bij wagens die nog in garantie zijn...

die da ik gebruik hebek in mijn 2 nieuw oto gedaan van int begin , motor olie en boite . kheb nog ff een golfke 2 diesel gehad da eigenlijk zonder da de vorige eigenaar het wist zonder olie heeft gereden , interflon der in en wa olie en die motor hoorde nimer draaien zelf da klop geluid van ne oude vw motor was weg , daarom da garage's da ook gebruiken , de klant hoort da ook en zecht amai wa een goei garage , zebe mene moteur goe verzorgd blije klant die terug komt dus .....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]