Renaultclubbelgie.be

Het is di jan 25, 2022 4:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: genoeg vermogen?
BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 3:12 pm 

Afbeelding
Heb de darm van ic terug vastgemaakt en darm van actuator afgekoppeld. De meter(s) slaan wel degelijk uit.
Heb wel gezien zoals op foto hier dat ik in 3de bvb bij het traag optrekken bijna geen druk haal? Of is da normaal. Als ik hard op de gaspedaal duw dan komt de druk wat sneller op gang, maar ook niet zo van waaaauuuuw....
Afbeelding
Ook het lawaai is eigentlijk niet meer hetzelfde. In de auto klinkt het alsof er een gaatje in de uitlaat is bij de motor, maar als we boven de put rijden zien we niks..?
seger schreef:
Is uwe turbo nieuw of occasie?

Het was een geriviseerde turbo van turbo's hoet en die zit er nu bijna 3 jaar op.

seger schreef:
Was die darm van de ic vastegdraaid of misschien vergeten.

ik had die gisteren voor de testrit vastgemaakt maar blijkbaar niet goed genoeg :oops:

jah.....

Die andere foto lukt nie :evil:

Laatst bijgewerkt door fridz op za maart 23, 2013 12:40 am, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 5:54 pm 

Ja deze mogen niet lekken het gebeurd dat ze scheuren daar waar de darmklem rondzit (inwendig chekken). De vloeibare vuiligheid ja dat is olie dit is sowieso niet goed deze zoude droog moeten staan wss zal je intercooler ook van deze vuiligheid hebben opgenomen Dit kan ook nog zijn van de vorige turbo die eropstond die liet wss door mits je de nieuwe hebt geplaatst was het wel een vereiste darmen en intercooler goed te reinigen.

Zelf heb ik ook gereden met zo één kit en dikke velgen oké meer gewicht en weerstand is er maar het verschil is minimaal het gaat alsnog zéér goed vooruit.

Achter het dashbord (tellerklok) de aansluiting turbo meter daar zou ook een lekkage kunnen zitten die deze situatie kan veroorzaken. In sommige gevallen is het hoorbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 7:27 pm 

Dat de turbo in 3 trager opkomt als in 1 en 2 is normaal. Ook als je rustig gas geeft. Je kan zelfs rijden dat de turbo bijna niet opkomt. Haal de darm van de turbo naar de ic aan de turbo nog eens los. Start de wagen en als je uw hand op de darm valt zou de wagen vrijwel onmiddelijk moeten stilvallen anders heb je een lek. Je kan ook eens het darmke van uw ontsteking losmaken en zien of de wagen anders begint de draaien. Ik kan uw fotos niet zien. Heb beste is misschien eens bij iemand bij u in de buurt langs gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 23, 2013 12:05 am 

same here, geen fotos

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 23, 2013 12:11 pm 

foto's ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 23, 2013 12:13 pm 

Nu wel Maurice. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 23, 2013 1:19 pm 

Rijkt de turbo metermeter niet verder dan afgebeeld op foto 1 bij volle gas?

Staat ook de actuator op de turbo goed afgesteld?... Kan het zijn dat deze nog teveel toe staat? ondanks deze een revisie heeft ondergaan vermoedelijk gaat het revisiebedrijf uit voorzorg een lage druk instellen.

Ik dacht dat je pijltje thv de r en de b is van turbo dat je ongeveer o,6 gram hebt plus minus standaard waarde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 23, 2013 2:01 pm 

De turbometer slaat voldoende uit en de toerenteller ook maar de overbrenging op de wielen is iets anders. Het is alsof de theorie klopt maar hij het niet kan omzetten in de praktijk.
Kan een andere koppeling helpen of de kleppen herafstellen? Kan het iets met de ontsteking te maken hebben, ofwel iets mechanisch aan de gaskabel? Ik denk maar luidop hè .... Ik weet het niet... :?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 24, 2013 2:17 pm 

Eigenlijk kan alles wat je hierboven vernoemd. Kijk eens wie er het dichtste in je buurt woont en rij daar eens naartoe en laat die eens ermee rijden. Dan zal je al veel meer weten. Een gtt kan 101 dingen mis aan zijn waardoor hij niet super rijd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 24, 2013 3:25 pm 

das de enige manier, alles nakijken want dit gaat zo niet werken. Wel bizar dat je in 3 geen druk hebt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]