Renaultclubbelgie.be

Het is di jan 25, 2022 3:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: genoeg vermogen?
BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2013 11:53 am 

Ik heb het gevoel dat mijn 5 gt niet overbrengt op de wielen wat hij eigenlijk zou moeten doen. ( denk ik). Turbometer slaat voldoende uit maar ik voel hem bijna niet trekken. Als ik jullie reacties en bevindingen lees moet da een klein bommeke voorstellen, ma bij mij is da nie. Ik kan bvb niet mee int optrekken tegen mijn neef die een golf 2 1800 naft (van 28jaar oud) heeft zonder turbo. Of is da normaal? Hij staat ook al in cup versie maar dat heeft ook nie echt veel geholpen. Weet er iemand raad? Ikzelf ben een echte leek in het technische gedeelte van de auto's en hier op de streek is er ook geen garagist die denk ik slim genoeg is om iets van de R5 af te weten. Heb er al enkele geraadpleegd..... :roll: amaai...
Het is de wide body (origineel van gio denk ik) mild seven die ik gekocht heb van iemand die er al het beste uitgehaald heeft en er brol terug ingestoken heeft. Want na enkele weken mocht ik er al een nieuwe turbo inplooien...
Dus denk ik dat er niets anders zal opzitten dan een andere motor in te steken,of zijn er nog andere mogelijkheden?
Bedankt voor jullie reacties.

Profiel  

Berichttitel: Re: genoeg vermogen?
BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2013 12:32 pm 

Uiteraard zijn er andere mogelijkheden ! Als ik het zo lees dan gaat of zit er iets goed fout bij uw gtt. Zelfs in standaard opstelling moet je daar een deftige schop van in de rug krijgen als je voluit gaat. Het verhaal van niet mee kunnen met een golfII slaat helemaal nergens op. Hier op het forum zitten genoeg mensen met kennis van zaken die U kunnen helpen. Ik weet niet vanwaar je precies bent maar er zijn hier genoeg bereidwilligen om te helpen of een diagnose te stellen.

edit: poperinge ? Crap, das nen totaal andere coté.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 18, 2013 10:20 pm 

Standaard van fabriek uit levert deze een prestatie van 0 tot 100 op 7,8 sec "volgens het boekje"
Normaal laat je dat golfje zonder moeite achter.

chek bv ééns je circuit v/d intercooler inclusief darmen binnenin en O ring onder het plastieke deksel op de carbu en de aangeslote darmen op lekkage's... beetje kennis opdoen is infeite wel een must.

Laatst bijgewerkt door HT op di maart 19, 2013 10:34 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 19, 2013 10:01 pm 

Kzou zeggen, neem eens wat gedetailleerde foto's van de motorruimte, en maak eens een filmpje van het optrekken, liefst met goed geluid. Is snel gedaan, en de afstand maakt niet uit. Wie weet ziet iemand aan de hand van foto's al een fout ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 21, 2013 10:31 pm 

Heb just eens alle darmkes gecheckt en den intercooler en carbu bekeken, 't een en 't ander uitgekuist en bij gesponnen en daarna klein testritje maarrrr.... 'k dacht van nog eens te proberen wat op te trekken maar plots.. :shock: ...een doffe plof en geen turbodruk meer !!!! BINGO!!! Da zullen weer kosten zijn zeker? :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 8:21 am 

ni panikeren, das waarschijnlijk de IC slang die eraf ligt. Waarschijnlijk heeft die al een hele tijd niet goed gezeten vermits je geen of weinig vermogen had. Volg het traject van de "dikke buizen". De eerste gaat van de inlaatbocht (carb) naar de ic en van de ic naar de turbo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 10:42 am 

Inderdaad Jo, ge hebt weeral gelijk! Die ligt eraf. Die van de lobster naar de ic is eraf aan de ic. Zit wel wat zwarte vloeibare vuiligheid aan de binnenkant , normaal? Zal die er vanmiddag eens terug opsteken en effe testen. 'K laat nog iets weten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 1:05 pm 

Hmm,

er wordt dus druk opgebouwd en blijkbaar veel ook vermits de slang eraf knalt. Ik zou voorstellen om je een test te laten doen maar wees hier HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL voorzichtig mee.

Trek de vaccumslang van de actuator (die zit op de turbo, dat ronde ding met 2 vaccumaansluitingen waarvan er maar 1 gebruikt wordt). De slang die je eraf hebt gehaald, daar steek je een M8 boutje in om af te doppen/blinden. Dan ga je rijden MAAR met BELEID ! Kijk op de turbodrukmeter of de naald uitslaat of dat deze blijft zoals voorheen.

LET OP; ga niet voluit op het gas maar bouw geleidelijk turbodruk op. Indien de naald NIET uitslaat zit je actuator vast en moet deze vervangen worden OF je bleedvalve zit vast. Beiden komen met regelmaat voor na langdurige stilstand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 1:11 pm 

Wat je ook eerst even moet nakijken is de ontsteking. Kijk of de vaccumslang daar zeker goed opzit ! Indien deze eraf is rijd je ook maar op half vermogen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 22, 2013 2:44 pm 

Vertel eens tot waar die aangeeft op uw turbodrukmeter. Uwe is ook al een heel stukske zwaarder met die kit en waarschijnlijk nog heel brede banden erop liggen. Dit helpt allemaal niet echt om snel te zijn. Is uwe turbo nieuw of occasie? Was die darm van de ic vastegdraaid of misschien vergeten.
Maak eens een filmke van onder de kap?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]