Renaultclubbelgie.be

Het is di jan 25, 2022 4:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 23, 2013 5:45 pm 

het gaat over een 1600 turbo die in de fuego ligt, maar zal vast soortgelijk zijn bij bijvoorbeeld een 5 GTT... wat gebeurt er precies:
bij normaal rijden, niet boven de 3000 toeren is er niet echt een probleem, dan rijdt die wel vrij vlotjes, en voel je toch al vrij veel power vind ik, als ik nu meer gas geef, tegen de 5000 a 6000 toeren aan en het turbowijzertje staat ook op bijna de hoogste stand, dan schiet ie eerst vooruit als een pijl uit een boog, en dan begint die motor te schokken als zot, enige wat ik dan kan doen is gas lossen (hij reageert er toch niet meer op, integendeel), beetje uitbollen en dan terug zachtjes gas geven en met zachtjes gas blijven rijden... bij dat schokken ook een sporadische knal uit de uitlaat...
ik ken er natuurlijk weer niks van, ik heb de luchtfilter al nagekeken, dat zag er allemaal goed uit, verdeler eens open gehad, contactjes opgeschuurd en zelfde bij de rotor, zag er slecht uit, maar na dit alles geen verbetering

heeft er iemand een idee waar ik best naar kan kijken?

punt is, die fuego moet door de oldtimer keuring graken eerst, en dan komt er waarschijnlijk toch een andere motor in, dus het heeft niet echt zin om er (nu al) grote kosten aan te gaan doen (dat is voor later)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 23, 2013 10:32 pm 

bougies al eens bekeken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 1:00 am 

draai er eens een bougie uit en kijk ff welke kleur ze heeft. Ik gok op een overboost probleem waardoor hij bovenin te weinig krijgt en waardoor je verbranding helemaal ruk is.

btw, als de kleur van de bougie wit is heb ik gelijk :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 10:48 am 

ok, ga ik van de week zeker eens checken, merci mannen, de logische vraag die daarop volgt dan natuurlijk, als ze wit zouden zijn, wat doe ik om dat op te lossen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 1:28 pm 

knallen in de uitlaat is meestal een tekort aan benzine.
Ik zou eerst zoals vermeld de bougiekes eens controleren en ook het benzinefilter vervangen en evt de leiding eens doorblazen.
grtz
Tom

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 3:01 pm 

Als ge er ne deftige turbodrukmeter aanhangt kunde ook drec zien of em ni teveel druk draait.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2013 10:05 am 

Benzinedrukmeter ff voor de carb hangen. Kijken of de druk niet wegvalt juist voor het stotteren.
Dan is het goed van de pomp af. Heb pas een gtt binnegekregen met hetzelfde verhaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 30, 2013 7:39 pm 

benzinepomp en filter zien er nieuw uit, maargoed ben er niet aan toegekomen vandaag om ook maar iets na te kijken, ben uren bezig geweest met de uitlaat lijn er van onder te halen, 1 deel is nogal verrot en moet vervangen of hersteld... helaas nergens meer te krijgen, dus van de week eens gaan horen of ze dat ergens kunnen namaken, dan kunnen we toch al naar de keuring, want het belgisch document en plaatje zijn ook al binnen :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 11:09 am 

Er zijn 3 verschillende opgaves voor de fuego turbo, heb je 1 met middendemper of zonder ?

Copieren in rvs is de beste oplossing, Gio is daar nen held in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 11:15 am 

zonder middendemper, zie het volgende prentje, dat is em helemaal:

Afbeelding

eerste stuk is nog perfect, het laatste stuk heb ik nog ergens nieuw kunnen vinden, en bij demontage gisteren bleek dat de boog ook nog in degelijke staat is, enkel het 2de deel moet in orde komen...

kopiëren in rvs is een heel toffe optie, maar als ik er later een andere motor zou indoen dan is dat op dit moment zonde van het geld... denk ik toch...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]