Renaultclubbelgie.be

Het is di jan 25, 2022 4:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2015 10:34 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 3:03 pm
Berichten: 9
Voor de zogenaamde prutsers :cry: onder ons.

Ik ben mijn garage aan het opruimen en kwam nog wat spullen tegen (nee, niet voor de verkoop dus wel juist geplaatst :D )
Wat ik dus tegen kwam zijn een onderblok, bovenblok, krukasje, zuigers, drijfstangetjes en nog wat klein spul.
Het onder en boven blok zijn dus van een f7r, de kruk van een f7p en de drijfstangen passen op beide.

Nu de magie: de kruk past in het onderblok, de pistons ook en natuurlijk de drijfstangen. Echter wat ik zo heb kunnen meten is dat de slag groter wordt, niet schrikbarend veel (uit het hoofd) maar daarmee verlaagd de compressieverhouding redelijk wat. Nu omdat er verschil zit in de kruk van de 7r en 7p is het theoretisch dus mogelijk om hier een turbo conversie mee te bouwen.
Ik denk alleen dat de compressie verhouding te laag wordt.

Is dit te berekenen ? Met welke gegevens is dit mogelijk ?
Iemand die dit toevallig weet ?

Al met al zou dit een leuk projectje kunnen worden, misschien ga ik dit gewoon proberen en dan verdere info te zoeken wat turbo's, ecu, injectoren daarop aan te passen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2015 9:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 04, 2009 10:04 am
Berichten: 797
Woonplaats: Liedekerke
Ziet er leuk uit.
Al enig idee waar je het blokje gaat inbouwen?

_________________
Onze Jupiler die in de fleskes zit,
geheiligd is Uw smaak,
Uw walm kome,
Uw alcohol beïnvloede,
Geef ons heden ons dagelijks bier,
en vergeef ons onze zatheid,
maar verlos ons van de kater
Amen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 11, 2015 11:40 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2009 10:53 am
Berichten: 3881
Woonplaats: Temst-city
het lijkt me wel een sterk verhaal, gezien de P een kortere slag heeft dan de R ? Dan nog zit je steeds boven de 10 met de cr. Om hier een turbo aan te hangen zal je minimaal naar 9 moeten. Dan heb je een lowboost, max 0.7 bar (veilige marge). Met 8.5:1 kan je naar 1 bar en meer.

Zoek maar even in het topic van Koen zijn 19 of van Glekke.

_________________
"Alles past, zolang je het maar aanpast"
"Ik rijd electrisch ! Er zit een batterij in !"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 12, 2015 11:30 am 
Offline

Geregistreerd: zo jan 25, 2015 3:03 pm
Berichten: 9
Ik weet niet nog niet waar ik het in ga hangen.
Heb nog een verbrede 19 staan, dus misschien wel daar in :D

gisteren blok even opgebouwd, compressie gemeten (koud uiteraard) en kom op een compressie uit van ongeveer 4,5 op elke cilinder met de f7p kruk
Lektest tussen de 6% en 9%, in mijn ogen gaat de compressie wel omlaag

Wat denkte gij hiervan, Jo ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling