Renaultclubbelgie.be

Het is wo aug 10, 2022 4:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2016 8:09 am 

kga hier ff verdergaan... omdat de woning afgebroken word moet de 19 uit de garage.

Na weer een aantal jaar stil te staan, start em nimeer.
Blok is gereviseerd, alles nieuw dus...
Heb er gisteren nog nieuwe bougies en batterij in gezet, motor gaat goed rond maar slaat ni aan, zelfs geen aanstalte.
Er is benzine, zowel bij primen als bij starten...
Er is een vonk in alle 4 de bougies, een heel sterke vonk zelfs.
Map sensor al gewisseld, tempsensor gewissel, BDP sensor gewisseld, ECU al gewisseld.
Na heel erg veel starten de bougies er terug uit gedraaid, maar die zijn kurkdroog... na zoveel starten verwacht ik toch dat die wa nat zijn met benzine...?
Dus hij krijgt alles, maar er lijkt niet ingespoten te worden. En alle 4 de injectoren potdicht lijkt me ook sterk.

Alle 4 de ecu's die ik geprobeerd heb stuk? of is er nog iets wat de inspuiting regelt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2016 3:02 pm 

@Glenn

Pomp primed misschien wel, maar filter kan dicht zitten of ergens "iets" van leiding. ff leiding afkoppelen aan de injectierail en even in een potje mikken en heel ff primen ? als er genoeg benzine uitspuit zal't wel OK zijn.

Persoonlijk denk ik dat je injectoren niet geschakeld worden. Dit komt van de ECU maar denk dat je het bij een van deze punten moet gaan zoeken:

- Massa van blok en ECU (massakabels zowizo ff controleren ? )
- relais dat blijft hangen (De + Schakeling v.d. Injectoren)

mijn vermoeden is het relais dat de + Van de injectoren niet schakeld (contact op en ff meten op de stekker van de injectoren of je een + krijgt ?)

Infamous quotes: "Jo,... Vroagske ..."
Laguna I PROJECT
R21 Turbo QUADRA

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 23, 2016 3:59 pm 

Naft spuit eruit, zowel bij primen als starten, dus da zit goed.
De injectoren doen idd niets. Welke relais is dit juist?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2016 1:31 pm 

moet ik even voor je uitzoeken, zal kijken of ik straks ergens een foto ofzo terugvind. ik kan je de ECU pin geven waarop die geschakeld wordt, maar waar hij zit in een R19 is ff te bekijken.

Wordt vervolgd.

EDIT:

- Zit in het motorruim in dat zwart "kastje" waar ook je brandstofrelais zit. het "bovenste" (dichtst tegen raam) is je Fuel Pump Relay, het "laagste" (tegen de neus) is je injector relay)
Korte uitleg: Op moment dat contact aangaat zal deze de + Schakelen van je Injectors. Nadien (tijdens gebruik) zal via het BDP signaal je ECU de massa schakelen van de injectoren.

Makkelijkste manier om te testen volgends mij is gewoon even je contact aanzetten, fiche van de injectoren los koppelen en eens doormeten of je 12V meet op een van de pinnen. Als je niets meet (op die 4 polige stekker die de kabelboom en de injectorkabelboom van elkaar scheid) dan zal die relay dus niet je + v.d. injectoren schakelen.

Laguna I PROJECT
R21 Turbo QUADRA

Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 10, 2016 6:30 pm 

Alles meet door zoals het moet, ook het relais lijkt goed te werken. Dus de injectorrail er maar eens uitgehaald en zo proberen te starten.
Enkel de injector van cilinder 4 spuit dus benzine in....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 11:06 am 

Injectorkabelboom uit 2 delen ? anders zou'k zeggen even de injectorboom vervangen ? Op zich zouden er 2 injectoren tegelijk moeten inspuiten (de FENIX ECU heeft maar 2 injector drivers dus 1 en 3 en 2 en 4 spuiten altijd tegelijk in).

Wat ik dan vermoed is of een slechte kabelboom, slechte stekker of ... "iets" in die aard.

Als je een osciloscoop hebt kan je dit uitlezen of allesinds zien of er signaal is.
Anders:

https://www.seeedstudio.com/category/Os ... -c-80.html

Ik heb zelf de DSO Quad, op zich erg tevreden over maar als je niet veel een scope nodig hebt, en zeker als je maar 1 signaal ofzo wilt doormeten zou'k voor de NANO v3 gaan ...

Denk in het verhaal van "meten is weten" ja sneller zal zijn als je er even de scope aan hangt en zo kijkt of je injectors wel getriggerd worden / waar het signaal stopt

Laguna I PROJECT
R21 Turbo QUADRA

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 7:27 pm 

Injectoren vervangen en hij start...
Maar lijkt wel op 3 cilinders te draaien. Bij licht gas geven of gas op een bepaald toerental houden, wilt de motor stilvallen. Blijft wel stationair draaien. Maar ni echt zoals het moet, bij gas geven ook af en toe misfire...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 15, 2016 9:16 pm 

ecu terug wisselen en kijkt eens naar de stekker van de watersensor. Die staat gelinkt aan de ecu. Ff een spray weedee40 inspuiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 27, 2017 9:05 am 

Welke sensoren regelen de stappenmotor (stationairregelklep)?
De klep lijkt te werken, maar de motor blijft toch op 3000 toeren draaien, dus eerst maar eens kijken welke sensoren er nog kunnen stuk zijn...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]