Renaultclubbelgie.be

Het is vr sep 20, 2019 10:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 11:27 pm 
Offline

Geregistreerd: ma dec 12, 2011 1:19 pm
Berichten: 23
Woonplaats: boom
hoi, een vraagje aan de experts hier...
ik ben aan het denken om de motor van men clio 1 ( circuit) te demonteren en iets anders te doen over de winter...
past de motor van een clio 2 rs iets of wat in een clio 1 of is dit onbegonnen werk ?
met wat moet ik rekening houden , enz.
alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 8:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 13, 2011 11:25 pm
Berichten: 674
Woonplaats: Boom
Dit "past" of is allesinds pas te maken.

Wordt in EN veel gedaan. De vraag is echter of je dit echt wil ?

Komt vrij veel bij kijken om alles geinstalleerd te krijgen, om aanpassingen te doen waar nodig, dashbord over bouwen ,.... en de blok is zwaarder dan een F7 dus een clio 1 wordt dan nog wat onderstuur gevoeliger.


Misschien ben je dan beter om een F7R met ITB conversie te installeren. is ook een leuk projectje op zich en levert wel wat op (maar moet gemapped worden ...) of F7P Turbo :)

_________________
"Revvin' up your engine. Listen to her howlin' roar.
Metal under tension. Beggin' you to touch and go ..."


Infamous quotes: "Jo,... Vroagske ..."
Laguna I PROJECT
R21 Turbo QUADRA


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 9:15 am 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2009 10:53 am
Berichten: 3881
Woonplaats: Temst-city
alles past, zolang je het maar aanpast. Het is niet zo'n drama om dit te monteren maar er zijn geen tot weinig voordelen. Het gewicht zit in het nadeel. De 2.0 L F7R is nog steeds de meest aangewezen motor voor de clio1

_________________
"Alles past, zolang je het maar aanpast"
"Ik rijd electrisch ! Er zit een batterij in !"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 1:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma dec 12, 2011 1:19 pm
Berichten: 23
Woonplaats: boom
Das duidelijk... Ok weg met dat gedacht.
Dus een turbokit op de f7p... Zelf samen te stellen of is er nog een adresje waar je deze kits kan kopen ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 2:20 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2009 10:53 am
Berichten: 3881
Woonplaats: Temst-city
moet daarvoor geen turbokit zijn, een F7R met hoge compressie icm een set leuke nokkenassen en ITB's is ideaal voor circuit gebruik.

Een F7P low boost turbo conversie geeft 200 pk aan de wielen en is goedkoper dan bovenstaande.

F7P's met highboost (vanaf 1 bar) gaan tot 300 pk. Met zulke dingen kom je wel in het straatje van "veel geld" terecht. Het speeltje dat er bij mij inlegt moet je voor een complete ombouw vanaf 15k rekenen. Let op, ik zei "vanaf" ...

_________________
"Alles past, zolang je het maar aanpast"
"Ik rijd electrisch ! Er zit een batterij in !"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 05, 2013 12:06 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:55 pm
Berichten: 585
Ik ben ook geen voorstander van turbo motoren voor op circuit. Een atmosferische blok is toch minder delicaat en minder gevoelig om stuk te gaan, zeker bij circuit gebruik.

_________________
?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 05, 2013 11:48 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2009 10:53 am
Berichten: 3881
Woonplaats: Temst-city
alles hangt van de opbouw af en hoe gestressed de motor afgesteld staat. 1.5 bar en meer gaan rijden is een slijtageslag.

_________________
"Alles past, zolang je het maar aanpast"
"Ik rijd electrisch ! Er zit een batterij in !"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 12:42 pm 
Offline

Geregistreerd: ma dec 12, 2011 1:19 pm
Berichten: 23
Woonplaats: boom
en wie kan me helpen bij een goed adresje voor - hoge compr. pistons , - ITB's, - stel nokkenassen. (hoeveel gr kleplift bij orihginele kleppen ?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 11:49 pm 
Offline

Geregistreerd: zo aug 02, 2009 10:53 am
Berichten: 3881
Woonplaats: Temst-city
tussen 8.7 en 9.2 voor std nokkenassen. Waarom variatie/tolerantie ? Vanwege slijtage, ouderdom, inloopverschijnselen. Ik heb nog nooit een identieke lift gemeten en ik heb ook nog nooit nieuwe standaard nokkenassen gestoken. De voorgenoemde maten zijn puur gemeten op gebruikte items.

Lift bij scherpere nokkenassen is ook heel afhankelijk hoe scherp je je nokkenassen wil. Meestal wordt een set 286° cats gestoken icm verniers. 286's zitten rond de 11.5 lift.

Itb's bij Jenvey

Pistons via Wiseco of Wossner

Voor zowel pistons als nokkenassen kan je bij Patrick Biggelaar terecht. (Biggelaar motors in Made, holland)

_________________
"Alles past, zolang je het maar aanpast"
"Ik rijd electrisch ! Er zit een batterij in !"


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling